środa, 7 listopada 2012

Magiczna czwórka oraz tajemnice Nelki

- Bądź grzeczny! Przyjadę za półtorej godziny! - rzuciła mama Darka zanim odjechała.
- OK! - krzyknął w odpowiedzi wysoki blondyn o jasnozielonych oczach.
Samochód odjechał pozostawiając za sobą chmurę dymu. Chłopiec patrzył jeszcze przez chwilę na oddalający się pojazd, a potem poszedł w stronę szaro-białego, dobrze mu znanego, budynku szkoły. Wszedł do szatni, zmienił prędko buty i udał się w kierunku sali gimnastycznej. Idąc już w kierunku wolnych ławek zauważył trzy znajome twarze. Niska, chudziutka dziewczyna o czarnych włosach i piwnych, dużych oczach podskoczyła do Darka i zaczęła swój monolog.
- Gdzie byłeś? Nad morzem? W górach? Czy może w domu? Bo ja byłam w Warszawie, we Francji i w Poz...
- Kaja!
- Co?
- Byłem w Tatrach!
- Czyli w górach? - nie uczyła się zbyt dobrze i zazwyczaj miała wątpliwości.
- Tak! Czy możemy się najpierw przywitać?
- Eeeee... No jasne! Cześć! Co u ciebie?
- Dobrze. A co u was? - zwrócił się do stojących obok nastolatków: średniego wzrostu brunetki o błękitno-zielonych oczach i wysokiego, ciemnego blondyna o małych brązowych oczkach.
- OK! - odpowiedzieli równocześnie.
Potem nastąpiła czterdziestominutowa przemowa dyrektorki.
          *****
Po apelu uczniowie rozeszli się do klas. Przed i w każdej sali panował nieznośny hałas. W końcu uczniowie 6b weszli do swojej ulubionej klasy przyrodniczej nr4. Przez kilka minut wychowawczyni, Zielka (tak ją nazywali), pisała na tablicy informacje, lecz wszyscy kręcili się koło szkolnek piękności, Anieli. Jej niezwykły kolor włosów, błyszczący rudy, ciemnozielone oczy oraz idealna sylwetka niesamowicie przyciągały uwagę. Nagle drzwi otworzyły się i wyszła z nich dziewczyna o takim magicznym wyglądzie: czarne, długie włosy z jednym pasemkiem bieli układające się owiele lepiej niż fryzura Kaji, czarne, duże oczy, długaśne, zgrabniutkie nogi i superowe ciuchy. Do końca lekcji informacyjnej chłopcy się koło niej kręcili.
 *****
Następnego dnia ta nowa dziewczyna siadała na każdej lekcji koło Michała, który się nieustannie czerwienił z wrażenia. W końcu nadeszła ostatnia lekcja - przyroda. Kiedy każdy usadowił się na swoim na swoim miejscu na środek wyszła ta nowa.
- Nazywam się Kornelia Lejra, ale mówcie mi Nelka. Dowiedzieliście się tego dopiero w tej chwili, bo żaden nauczyciel nie odczytał listy obecności i nikt nie był łaskaw mnie zapytać jak mam na imię.
- Bo jesteś taka piękna... ach... - zachwycał się Daniel.
- OK, wiem. Moim hobby jest tenis, ale równie dobrze gram na fortepianie i na nerwach. Znam angielski, trochę niemiecki i hiszpański oraz oczwiście polski. Lubię też śpiewać i chodzić na zakupy - Nelka usiadła ponownie obok Michała.
Drzwi się otworzyły i do klasy weszła Zielka. Rozejrzała się i złapała za głowę.
- Zapomniałam wam przedstawić Kornelii!
- Ona sama się nam pięknie przedstawiła... ach.. - powiedział Michał.
- Eeeee... dobrze.
Zielka omówiła sprawy organizacyjne i widząc, że nikt sie tym nie zainteresował przystąpiła do lekcji przyrody.
- Kto mi powie co to fotosynteza?
Ręce podniosły Kaja i Nelka.
- Może... Kaja.
- Ja chciałam panią poprawić.
- Co?
- Chodzi pani o syntezę.
- Co?
 W tej chwili pani nie robi zdjęcia syntezie ani pani ich nam nie pokazuje, więc nie mówimy fotosynteza.
Cała klasa zaczęła się śmiać.
- Kaju, uczyłaś się tego przez dwa lata i...
- Sądzę, że to błąd ortograficzny, bo nareszcie to zrozumiałam.
Zadzwonił dzwonek. Uczniowie spakowali się i pobiegli do szatni. Gdy każdy był już w drodze do domu, Nelka czekała przed szkołą. Patrzyła się na czubek Sky Towera. Nagle ktoś złapał ją za ramię i nie miał zamiaru puścić. Wtedy stało się coś miagicznego...

Spodobało się? Napiszcie co  jest nietak, a co jest OK. Tylko szybko!

piorunpola

22 komentarze:

  1. Podoba! :D Jest.kilka literowek, ale to normalne. Ortografia wydaje sie OK, a interpunkcja ja sie nie zajmuje i jej nie ogarniam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :D! A gdzie widzisz literówki, bo ja ich znaleźć nie mogę :(?

    piorunpola

    PS Wikirybka! Szykuj się :)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jezu jaka ta Kaja jest głupia! Sorki nie obraź się. To mój styl nie jest więc dla mnie początek taki pospolity, nudny. Ale jak pisałam - to nie mój styl pisania. Jestem ciekawa jak dalej pójdzie.

    Fobos

    OdpowiedzUsuń
  4. Kaja przcież ma być głupia, więc się cieszę, że to zauważyłaś :), a to, że masz inny styl pisania i to, że to trochę nudne wcale mi nie przeszkadza.

    piorunpola

    PS Ja już wymyśliłam kto ją dotknie i co się stanie według mnie, ale stwierdziłam, że ktoś inny może mieć lepszy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie jest mój styl, nie skłaniam się ku codziennościom, szczególnie szkolnym, ale przyjemnie się czyta. :) Parę niewielkich błędów i literówek, ale jest ok. ;)Jednak znając życie, wszystko odwrócę do góry nogami. :D
    Hope.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja znalazłam dwie literówki i jeden błąd, ale taki malutki, więc się nie przejmuj, bo ja też często popełniam takie gafy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poza tym i tak bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki :)! A powiecie mi chociaż gdzie te literówki i błędy, bo nie mogę znaleźć?

    piorunpola

    PS Gdzie się podziała Wikirybka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiki pisze tylko w piątki soboty i niedziele dlatego tez proponuję aby dać ja na koniec więc wtedy kaźdy przesunie się o jedno miejsce

      Usuń
  9. w pierwszej linijce ;) rzuciła, nie rzuciłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę tu pewne powiązania z książką, którę znam... ale może jestem przewrażliwiona. Ogółem spoko, ale jak dla mnie trochę za krótko
    Twi

    OdpowiedzUsuń
  11. Za krótko? Czyli, że mogę dorobić jeszcze kawałek? Jeśli tak to super!

    piorunpola

    OdpowiedzUsuń
  12. To nie mój styl pisania więc według mnie trochę nudne. Mogłaś stopniowo dodawać bohaterów, bo trochę mi się miesza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co tu się może mieszać?

      piorunpola

      Usuń
    2. Mieszają mi się wyglądu i osobowości

      Usuń
  13. Fajne. ;)) ;D Ale może zmienić tytuł, bo trochę długi... ","
    Jess

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A teraz może być?

      piorunpola

      Usuń
    2. Tak jasne. ;D teraz lepiej. ;)))
      Jess

      Usuń
  14. Dzięki ;D! A pozostałym się podoba?

    piorunpola

    OdpowiedzUsuń
  15. Lepszego nie mogłam wymyślić :D!

    piorunpola

    OdpowiedzUsuń
  16. Superowe. Już mam tyle pomysłów co dalej. Tylko jest trochę błędów, ale to można poprawić...
    http://milionioliwka.blog.interia.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się, że inni mają pomysły ;D.

    OdpowiedzUsuń

- Jeśli tu wejdziesz, to nie pisz "Fajny blog, zapraszam do mnie", tylko napisz coś na temat opowiadania.
- Dziękujemy za każdy komentarz.

Autorki bloga :)